Temporary Leave Notice / 一時帰国届・出国届

Temporary Leave Notice / 一時帰国届・出国届

When international students leave Japan temporarily (e.g. vacation/holidays, family visit, conferences, research activities, etc.), they should download and fill in the "Temporary Leave Notice" . You must receive approval from your supervisor and obtain his/her signature and seal on the form.
Then, send the completed form to the Foreign Student Support Unit via email before you depart Japan.
Information on Re-entry:
https://www.tmd.ac.jp/english/international/current/visa/re-entry/

*Upon your return, please come to the Foreign Student Support Unit and sign for confirmation.
【Submission】
Foreign Student Support Unit: fssu@ml.tmd.ac.jp

* Please send the scanned version (PDF or image files) via email.
* You do not need to submit the original document to our office.

----------
日本を一時的に離れる場合(例:休暇、帰省、学会、研究活動、その他)は、一時帰国届・出国届をダウンロードして必要事項を記入してください。また、必ず指導教員の了承を得て、届出書に署名と捺印をもらってください。
その後、日本を出発する前に、学生受入係に届出書をメールで提出してください。

再入国について:
https://www.tmd.ac.jp/english/international/current/visa/re-entry/


*帰国後、学生受入係に来て、確認のサインをしてください。

【提出先】
学生受入係:fssu@ml.tmd.ac.jp

※スキャンしたもの(PDFまたは画像ファイル)をメール添付してください。
※原本を提出する必要はありません。