Temporary Leave Notice / 一時帰国届・出国届
When international students leave Japan temporarily (e.g. vacation/holidays, family visit, conferences, research activities, etc.), they should download and fill in the 「"Temporary Leave Notice"」 . You must receive approval from your supervisor and obtain his/her signature and seal on the form.
Then, send the completed form to the Foreign Student Support Unit via email before you depart Japan.
Then, send the completed form to the Foreign Student Support Unit via email before you depart Japan.
Information on Re-entry:
https://www.tmd.ac.jp/english/international/current/visa/re-entry/
*Upon your return, please come to the Foreign Student Support Unit and sign for confirmation.
https://www.tmd.ac.jp/english/international/current/visa/re-entry/
*Upon your return, please come to the Foreign Student Support Unit and sign for confirmation.
【Submission】 Foreign Student Support Unit: fssu@ml.tmd.ac.jp * Please send the scanned version (PDF or image files) via email. * You do not need to submit the original document to our office. |
---|
----------
日本を一時的に離れる場合(例:休暇、帰省、学会、研究活動、その他)は、「一時帰国届・出国届」をダウンロードして必要事項を記入してください。また、必ず指導教員の了承を得て、届出書に署名と捺印をもらってください。
その後、日本を出発する前に、学生受入係に届出書をメールで提出してください。
再入国について:
https://www.tmd.ac.jp/english/international/current/visa/re-entry/
*帰国後、学生受入係に来て、確認のサインをしてください。
【提出先】 学生受入係:fssu@ml.tmd.ac.jp ※スキャンしたもの(PDFまたは画像ファイル)をメール添付してください。 ※原本を提出する必要はありません。 |
---|