Temporary Leave Notice / 一時帰国届・出国届

Temporary Leave Notice / 一時帰国届・出国届

When international students leave Japan temporarily (e.g. vacation/holidays, family visit, conferences, research activities, etc.), they should download and fill in the "Temporary Leave Notice"You must receive approval from your supervisor and obtain his/her signature or seal on the form.
Then, send the completed form to the Yushima International Student Support Group (former International Student Support Unit) via email before you depart Japan.
【Submission】
Yushima International Student Support Group: fssu@ml.tmd.ac.jp

* Please send the PDF file via email.
* You do not need to submit the printed copy to our office.

----------
日本を一時的に離れる場合(例:休暇、帰省、学会、研究活動、その他)は、一時帰国届・出国届をダウンロードして必要事項を記入してください。また、必ず指導教員の了承を得て、届出書に自署または押印をもらってください。
その後、日本を出発する前に、湯島留学生支援グループ(旧学生受入係)に届出書をメールで提出してください。

【提出先】
湯島留学生支援グループ:fssu@ml.tmd.ac.jp

※PDFファイルをメール添付してください
※印刷したものを提出する必要はありません