Temporary Leave Notice / 一時帰国届・出国届
When international students leave Japan temporarily (e.g. vacation/holidays, family visit, conferences, research activities, etc.), they should download and fill in the 「"Temporary Leave Notice"」 . You must receive approval from your supervisor and obtain his/her digital signature on the form.
Then, send the completed form to the International Student Support Unit via email before you depart Japan.
Then, send the completed form to the International Student Support Unit via email before you depart Japan.
Information on Re-entry:
https://www.tmd.ac.jp/english/international/current/visa/re-entry/
*Upon your return, please come to the International Student Support Unit and sign for confirmation.
【Submission】 International Student Support Unit: fssu@ml.tmd.ac.jp * Please send the PDF file via email. * You do not need to submit the printed copy to our office. |
---|
----------
日本を一時的に離れる場合(例:休暇、帰省、学会、研究活動、その他)は、「一時帰国届・出国届」をダウンロードして必要事項を記入してください。また、必ず指導教員の了承を得て、届出書に電子署名をもらってください。
その後、日本を出発する前に、学生受入係に届出書をメールで提出してください。
再入国について:
https://www.tmd.ac.jp/english/international/current/visa/re-entry/
*帰国後、学生受入係に来て、確認のサインをしてください
【提出先】 学生受入係:fssu@ml.tmd.ac.jp ※PDFファイルをメール添付してください ※印刷したものを提出する必要はありません |
---|